SMS holder bagagehåndtering i lufthavnen flyvende

Aviator

Når man skal håndtere bagage, tjek-ind, lastning, post og en mængde andre funktioner i Københavns Lufthavn, så er man dybt afhængig af hurtig og effektiv intern kommunikation, på det rigtige sted og tidspunkt. Derfor er CPSMS i dag en stor konkurrencefordel hos Aviator - tidligere kendt som Novia - i forhold til at holde kontakten med og organiseringen af de omkring 800 medarbejdere.

Hver eneste dag håndterer Aviator tusindvis af passagerer i check-in og på gater, bagage til og fra fly, og mange andre funktioner, der er med til at holde Københavns Lufthavn i gang. Det er ikke alene en sæsonbetonet branche, men også en branche, hvor aftaler, kontrakter og løbende opgaver skifter fra dag til dag. Derfor er det en afgørende konkurrencefaktor, at Aviator hurtigt og fleksibelt kan kommunikere med både faste medarbejdere, vikarer og sæsonarbejdere, så man altid er sikker på, at kunne løse nye opgaver med kort varsel.!

“Vi har mange forskellige afdelinger, der alle har forskellige opgaver. Og i dag er kommunikationen blevet vigtigere end nogensinde før. Ikke kun i forhold til at håndtere vagtplaner, men også i forhold til de mange krav om informationer, som medarbejdere skal modtage og tilkendegive, at de har læst. Med CPSMS er den slags blevet meget lettere. Her kan vi hurtigt sende information ud til for eksempel en rampemedarbejder, der så kan bekræfte, at have modtaget og læst informationen via en SMS.”, siger Henrik Larsen, IT-afdelingen, Aviator Danmark.

“Vi har stadig info-skærme, og intranet men meget af den interne kommunikation foregår i dag med SMS eller mail. SMS bliver helt klart læst oftere og hurtigere end mail. Med CPSMS sparer vi ikke alene en masse tid, men sammen med vores ITsystem, har vi også både hurtigere og mere præcis information,”

Henrik Larsen, IT-specialist, Aviator Danmark

Hvor man tidligere måtte benytte sig af mail og derefter ringe rundt til hver enkelt, for at få vagtplanerne til at passe, så bruger man i dag SMS. Aviators omkring 800 medarbejdere, kan hurtigt svare tilbage, om de er klar til at tage en vagt med en SMS, og det giver både en hurtigere og nemmere svartid. Og med omkring 200 mails/SMS om dagen er det meget information, der er blevet nemmere at holde styr på.

“Tidligere skulle vi manuelt ringe rundt og det tog lang tid, før vi vidste om vagtplanen stemte. I dag får vi næsten besked med det samme. Dels fordi vores medarbejdere altid har mobilen ved hånden, og dels fordi vi er langt bedre, til kun at sende besked til de medarbejdere, som er relevante i forhold til informationen. Og så når man altså bare ikke medarbejdere on-the-run med en e-mail,” fortæller Henrik Larsen.

Hos Aviator har man sat systemet op, så man, via CPSMS konverterer mail til sms og sender til de enkelte medarbejderes mobiltelefon. Når de svarer konverteres deres sms tilbage til mail og integrereres let i Aviators IT-systemer. Det betyder, at man kan gruppere medarbejdere efter kvalifikationer og arbejdstid og derefter sende for eksempel tilbud om nye vagter ud til, de der er de mest relevante. Og medarbejderne kan så melde sig til vagtplanen efter først til mølle princippet.

“Vi har stadig info-skærme, og intranet men meget af den interne kommunikation foregår i dag med SMS eller mail. SMS bliver helt klart læst oftere og hurtigere end mail. Med CPSMS sparer vi ikke alene en masse tid, men sammen med vores IT-system, har vi også både hurtigere og mere præcis information,” siger Henrik Larsen.

Via Aviators IT-system kan der sendes besked om ledige vagter, der kan sendes informationer ud - for eksempel sikkerhedsinformation - der kan besvares med “read & sign”, hvor det bekræftes, at den enkelte medarbejder har modtaget og forstået informationen. Og der kan også sendes andre typer af formularer ud. Via CPSMS konverteres mails fra ressourcemanageren til sms - og svarene konverteres igen til mail, så de kan registreres i systemet.

“Samarbejdet med Compaya er særdeles positivt. De er altid meget lydhøre overfor forslag til forbedringer og ændringer vi måtte have og vi har løbende et godt samarbejde,. Compaya er fleksible og innovative i deres tilgang og er ikke bundet af dikterede regler,” slutter Henrik Larsen.

Aviatior benytter CPSMS til intern kommunikation, da sms er langt mere effektiv til medarbejdere på farten.

Kortere responstid, bedre planlægning og hurtigere reaktionsevne i forhold til spidsbelastninger er nogle af fordelene.

Aviator sender omkring 200 sms om dagen fordelt på omkring 800 medarbejdere.

Ikke overbevist endnu?
Læs mere om vores funktioner eller

PRØV GRATIS DEMO

Hvorfor vælge CPSMS.DK som din SMS gateway leverandør:

Med CPSMS får du hurtig og effektiv kommunikation. Prøv systemet gratis og ganske uforpligtende med et demo-login.

CPSMS har de fleste og bedste funktioner gratis inkluderet, ingen månedsafgifter og du betaler kun for de SMS du tanker op.

Nem SMS integration til egne systemer via veldokumenteret SMS API. Brugervenligheden er i top og vi har vel nok Danmarks mest flinke supportmedarbejdere.


Compaya Gazelle 2013 2014 2015 og 2016